BERLIJN - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Godfried en Marianne - WaarBenJij.nu BERLIJN - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Godfried en Marianne - WaarBenJij.nu

BERLIJN

Door: Marianne en Godfried

Blijf op de hoogte en volg Godfried en Marianne

13 Juni 2011 | Duitsland, Berlijn

Op een mooie eerste Pinksterdag fietsten wij om kwart voor elf de voorstad Potsdam binnen. Een prachtige stad; historisch ook. Hier werd aan het eind van de Wereldoorlog besloten hoe Duitsland te verdelen.
Vervolgens kwamen wij door Wannsee, waar we in ons 'vertrouwde' hotel aan het meer wilden slapen en een dagje rust nemen. Het oude hotel was intussen gesloten en we besloten verder door te fietsen naar midden Berlijn. Nog zo'n 30 km, maar we vonden er een heerlijk hotel. Nu kunnen de beenspieren anderhalve dag rusten.
Het gaat prima. 790 km op de teller. Af en toe een bui, maar we lijken om alle hevige buien heen te fietsen.
Het Duitse landschap is lieflijk, maar minder aardig voor de fietser... veel 'vals plat' ( net als in Denemarken, Hansje en Dirk; alsof er steeds iemand aan je lastdrager trekt.
Ik was even vergeten, dat de dag voor en de dag door de Harz zo zwaar waren, maar het is gelukt.
Foto's plaatsen lukt hier niet; hopelijk in een volgend internetcafe.
Wij gaan nu een dagje van Berlijn genieten en wensen jullie een fijne 2de PINKSTERDAG.
Voor de brouwers: 95% van gerst en hop staat er prima bij! Vast een goede oogst in Duitsland.

• 13 Juni 2011 - 08:56

Frank En Saskia:

de kop is eraf, schijnt een uitdrukking te zijn, maar bij jullie is dat dus 790 kilometer !!
    fietsen thuis en binnen is toch een groot verschil met wat jullie nu presteren, wij hebben grote bewondering.
    geniet samen verder
    liefs

• 13 Juni 2011 - 09:15

Thea En Hugo:

Hoi, hoi, toe maar zo'n 113 km per dag......
    Geniet van Berlijn en succes weer met de start morgen.

• 13 Juni 2011 - 11:02

Dries En Monique:

Petje af voor deze flitsende start. We moesten even terugdenken toen wij zelf 12 jaar geleden op het Potsdamer Platz twee dagen vertoefden (Coen studeerde toen 1 jaar in Berlijn). Jullie reis werkt aanstekelijk want morgen wil Monique op zoek naar nieuwe tourfietsen. Ik schijn er aan te moeten geloven :-) Ook fijn te horen dat ik mij het komende jaar geen zorgen hoef te maken over mijn biertje! Jullie ook een prettige 2e pinksterdag in Berlijn toegewenst en natuurlijk een goed vervolg op deze prima start. Liefs, mede van Monique, Dries

• 13 Juni 2011 - 11:10

Gerda:

Lieve Godfried en Marianne,

Fijn dat de eerste etappe goed is verlopen. En heerlijk om even bij te tanken in het bruisende Berlijn. Geniet ervan! En daarna op naar onbekende streken en wegen. Goede reis en veel plezier, Gerda

• 13 Juni 2011 - 11:26

Shanuna En Anne-Fleu:

Lieve opa en oma,

wauw, van mama hoorde ik dat jullie al heel ver zijn. Dat is wel heel veel rondjes fietsen op de parkeerplaats,
    Wij zijn allemaal erg trots op jullie, mama natuurlijk ook.
    Dikke kus
    Shanuna en Anne-Fleur

• 13 Juni 2011 - 12:31

Celine & Frans:

Fijn dat jullie het goed naar de zin hebben. Er zijn hier best heftige buien geweest, maar jullie schijnen er dus redelijk "omheen" te fietsen. Geniet lekker van de 'rustdag' en dan weer een goede voortzetting. Groeten en succes verder

• 13 Juni 2011 - 17:19

Thea En Joop:

Knap gedaan. Nu al in Berlijn!
    Geniet van deze historische omgeving! ..en de heerlijke Duitse maaltijden.
    Vandaag waren wij op ms. Rotterdam. het laatste stoomschip van de H.A.L. Jammer dat dit schip aan de ketting ligt.
    Morgen weer de beentjes laten ronddraaien.... veel plezier!!

• 14 Juni 2011 - 15:59

Jos En Margriet:

Nou zeg....al zoveel gefietst. Het fijne van fietsen is toch wel dat je veel van de omgeving kunt genieten lijkt me, maar met al dat vals plat kun je het misschien niet echt genieten noemen? Geniet van je vakantiedag in Berlijn
    Liefs Jos en Margriet

• 15 Juni 2011 - 20:20

Elize:

Hallo Godfried en Marianne,

Wat goed van jullie dat jullie al in Berlijn zijn. Hopelijk verloopt de rest van de reis ook zo voorspoedig.
    Nu even genieten van de prachtige historische stad. Dan weer verder naar vreemde horizonten.
    Geweldig, ik geniet in mijn stoel met jullie mee!!

Liefs Elize