Sint Petersburg na 27 dagen fietsen en 2913 km ... - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Godfried en Marianne - WaarBenJij.nu Sint Petersburg na 27 dagen fietsen en 2913 km ... - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Godfried en Marianne - WaarBenJij.nu

Sint Petersburg na 27 dagen fietsen en 2913 km ...

Door: Marianne en Godfried

Blijf op de hoogte en volg Godfried en Marianne

10 Juli 2011 | Rusland, Sint-Petersburg

Na 27 dagen fietsen en 2913 km trappen bereikten we gisteren, zaterdag 9 juli, Sint Petersburg.
Wat waren we trots; doel bereikt.
We zijn de stad binnengekomen bij het zomerpaleis en slapen 40 km verder, vlakbij het winterpaleis, de Hermitage.
Sint Petersburg heeft 4.6 miljoen inwoners.
Wat een grote stad; we hebben zondag al een grote wandeltour gemaakt met Godfrieds' collega Willem en zijn vrouw.
Maandag en dinsdag gaan we de stad, de musea en zelf verder verkennen.

Het fietsen gaat ons aldus prima af.
We hebben Letland verlaten bij Valka.
Van Letland naar Estland weer geen controle en we konden zelfs weer met Euro's betalen.
We hebben Tartu en Tallinn,de 2 grootste steden van Estland, bezocht.
Tartu is een mooie studentenstad, met prachtig raadhuis en Raadhuisplein.
Tallinn is een sfeervolle, pittoreske stqd met leuke straatjes en mooie gebouwen.
Een oude Hanzestad.
Helaas wordt er erg ingespeeld op het toerisme: Hanzespelen, volksdansen, bevolking in klederdracht en ... waanzinnig hoge horecaprijzen.
Ondanks / dankzij dat zijn er scheeps- en busladingen vol toeristen

En nu dus weer Rusland. In de metro sprong vandaag al een jonge Rus voor mij op van zijn plek. Godfried grinniken natuurlijk; "ze zijn hier erg galant voor oudere vrouwen ..."

Tot de volgende keer; geniet van de nieuwe foto's.

• 10 Juli 2011 - 19:10

Rob En Jeanet:

PETJE AF !!

• 10 Juli 2011 - 20:07

Koos En Riekje:

Top en groot respect voor deze prestatie.

• 10 Juli 2011 - 20:22

Bert Duijzer:

Gefeliciteerd. Een grootse prestatie.Hebben jullie ook wat ik wel op grote reizen heb die je dan eindelijk gedaan heb.
    Het idee van: dat ging wel snel, echt al voorbij? Maar ik vlieg meestal terug en jullie moeten nog een eindje fietsen.
    Geniet ervan.
    p.s. wees voorzichtig met je creditcard. De laatste keer in Rusland hoorde ik 4 maanden later dat hij gekraakt was

• 10 Juli 2011 - 20:30

Anneke En Marinus:

SUPER het doel bereikt en nu ECHT ontspannen even geen spierpijn aan de kuiten, leuk verslag
    zwaai zwaai

• 10 Juli 2011 - 21:05

Kees En Lourine:

Fantastisch, wat een prestatie!

• 10 Juli 2011 - 21:19

Lily En Dick:

Wat een geweldige prestatie!!
    Chapeau!!

• 10 Juli 2011 - 21:51

Maria En Rob:

WAT EEN PRESTATIE, HET IS HAAST NIET TE GELOVEN DAT JULLIE DAT GEFIETST HEBBEN.
    HIER GAAT HET GOED, WEL RUSTIG OM ONS HEEN DOOR DE VAKANTIES.
    DE GROETJES VAN JULLIE BUREN ,ROB EN MARIA>

• 10 Juli 2011 - 23:00

Monique En Dries:

Geweldig wat een prestatie. Wij hopen dat jullie nu echt even vakantie gaan vieren en voldoende tijd hebben om van Petersburg te genieten. Wij kijken al uit naar jullie volgende verslag.

• 11 Juli 2011 - 06:07

Hansje En Dirk:

Stoere buren hebben wij toch!! Wij waren super verbaasd dat jullie nu al St. Petersburg bereikt hebben. Het gaat wel errug snel. Goed hoor!
    Leuk ook om het op de foto's te zien.
    Jullie huis staat er nog. Fijn he?
    Veel plezier in St.Petersburg.

• 11 Juli 2011 - 06:20

Yvonne Wilmot:

Geweldig! Wat een prestatie. Petje af.

• 11 Juli 2011 - 07:12

Thea En Joop:

Gefeliciteerd met jullie prestatie. Heelhuids in Sint Petersburg. Wij zijn trots op jullie.

• 11 Juli 2011 - 13:23

Cees En Anne Laken:

Gefeliciteerd !!
    Geniet maar volop van St Petersburg het is een prachtige stad; teveel om te zien.
    De Hermitage is beslist de moeite waard, maar je moet wel lang in de rij staan voor kaartjes tenzij je een kruiwagen hebt.
    Tor ziens in Holland.

• 11 Juli 2011 - 14:51

Ali:

Fantastisch, en zo snel lijkt me.
    Mooie fotoos , goede reis terug
    Liefs en een dikke kus .

• 11 Juli 2011 - 20:09

Celine & Frans:

Net terug uit België (per auto) waar wij trots waren op onze "voettocht" over de muur van Geraardsbergen lazen we jullie verslag over de aankomst in St. Peters- burg. KEIGOED. Veel plezier nog.

• 11 Juli 2011 - 21:15

Saskia:

de renners van de tour de france kunnen een voorbeeld aan jullie nemen, zoveel dagen fietsen zonder toeters en bellen :)
    inderdaad "petje af "
    we genieten van jullie verslagen en kijken geregeld op de kaart om de weg een beetje te volgen.
    doe maar lekker lang over de terugweg want dan houd je nog lekker lang een vakantiegevoel
    lieve groet van ons beiden

• 12 Juli 2011 - 07:39

Ad En Winnie:

Hallo Marianne en Godfried,

Chapeau!!!

Geniet van St Petersburg en veel iefs,

Winnie en Ad van den Engel

• 12 Juli 2011 - 10:21

Tessy En Thijs:

Wat een prestatie!!! Geweldig dat jullie het gehaald hebben. Geniet van de stad als jullie beloning.
    veel liefs Tessy en Thijs

• 13 Juli 2011 - 18:17

Hugo En Thea:

wat een mooi resultaat.
    Dat was veel km per dag en wat
    een leuke fotoreportage,
    Blijven jullie nu een paar dagen daar of gaan jullie weer meteen terug?
    Het zal wel raar zijn straks een paar "rust" dagen op de boot.
    Geniet...

• 14 Juli 2011 - 14:35

Cecile En Piet:

Geweldig wat jullie doen, groot respekt hoor! Geniet verder, heel veel groeten uit zeer nat rockanje! liefs c.en p.